Sıkça Sorulan Sorular

Birden fazla programa başvuru yapabilir miyim?
Evet aynı anda mülakat/yazılı sınav tarihlerinin çakışmaması durumunda adayın birkaç programa başvuru yapmasında herhangi bir sakınca bulunmamaktadır.
Başkası benim adıma başvuru evraklarımı getirebilir mi?
Hayır. Lisansüstü programlara ön kayıt işlemlerini internet üzerinden başvuru yapan adaylar belge teslimi, kontrol işlemleri ve başvuru onayı için bizzat kendileri enstitüye geleceklerdir. Başvuru evrakları şahsen veya noterden vekalet verdiğiniz kişi aracılığı ile teslim ediniz.
Posta yolu ile başvuru yapabilir miyim?
Hayır. Lisansüstü programlara ön kayıt işlemlerini internet üzerinden başvuru yapan adaylar belge teslimi, kontrol işlemleri ve başvuru onayı için bizzat kendileri enstitüye geleceklerdir. Başvuru evrakları şahsen veya noterden vekalet verdiğiniz kişi aracılığı ile teslim ediniz.
Daha sonra evraklarımı tamamlamak üzere, eksik evrak ile başvuru yapabilir miyim?
Eksik evrak ile başvuru alınamamaktadır.
Başvuruyu tamamladıktan sonra ne yapmalıyım?
Başvuruyu tamamladıktan sonra kesin kayıt hakkı kazananlar akademik takvimde belirtilen süre içerisinde Enstitüye kesin kayıt için gider.
Başvuru sonucunda yedek listesinde yer alıyorum, ne yapmalıyım?
Enstitü Web Sayfasında ilan edilen yedek listesinde ismi bulunan öğrenciler akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ücret yatırıldıktan sonra dekont ile birlikte Enstitüye kesin kayıt için gidilir.
Mülakat tarihi için yer ve saat bilgisine nasıl ulaşabilirim?
Mülakat tarihinden İlgili Enstitülerin web sayfasından giriş sınav tarihi ve ilan edilecektir.
ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) kaç yıl geçerlidir?
ALES sınavının geçerlilik süresi 5 yıldır.
Enstitünüze kayıt hakkı kazandım, kayıt için ne zaman gelmem gerekir? Bununla ilgili önceden randevu almam gerekir mi?
Kesin kayıt hakkı kazanan adaylar akademik takvimde belirtilen süre içerisinde dekont ile birlikte Öğrenci İşleri Koordinatörlüğüne kesin kayıt için gidilir. Herhangi bir randevuya gerek yoktur.
Yeni öğrenciyim, kayıt işlemini tamamladıktan sonra, “ders kayıtlarını” ne zaman yapmam gerekiyor?
Yeni öğrenciler için ders alma tarihleri akademik takvimde belirtilen tarihlerdir. Bu tarihler içinde öğrenciler Enstitüden almış oldukları öğrenci numarası ve şifresi ile birlikte öğrenci otomasyon sistemi üzerinden yapmaları gerekir.
Öğrenci belgesine ihtiyacım var. Öğrenci belgemi nasıl ve ne zaman alabilirim?
Enstitüye gelmeniz ve talepte bulunmanız gerekmektedir.