Kayıt Yenileme ve Ders Kayıt İşlemleri
Yeni öğrenciler ve mevcut kayıtlı öğrenciler için ders kayıt tarihleri akademik takvimde belirtilen tarihlerdir. Bu tarihler içinde öğrenciler Enstitüsünden almış oldukları öğrenci numarası ve şifresi ile birlikte öğrenci otomasyon sistemi üzerinden ders/tez kayıt işlemini ilgili tarihlerde yapmaları gerekir.
Ders/ tez dönemi fark etmeksizin öğrencilerimizin her akademik dönem başında kayıt yenileme işlemi yapması gerekmektedir.
Kayıt yenileme işlemi yapmayan öğrencilerimiz YÖKSİS öğrenci sistemine pasif öğrenci olarak işlenir. E devlet sistemi üzerinden bu işlemi görebilirsiniz. Pasif öğrenciler derslere, sınavlara, seminer sunumlarına, tez savunma sınavlarına, yeterlilik sınavlarına giremezler. Ayrıca diğer öğrencilik haklarından faydalanamazlar
Öğrencilerimiz kesin kayıt işleminden sonra derslerin başladığı hafta içinde kimlik kartlarını Enstitüden teslim alabilir.
Öğrenci numarasını bilmeyen öğrencilerimiz T.C. kimlik numaraları ve doğum tarihlerini kullanarak sanal pos ödeme ekranından dönem ücretlerini ve öğrenci numaralarını öğrenebilirler.
Kayıt yenileme/ders kayıt işlemleri öğrenci otomasyonda ders kayıt sekmesi altından yapılır. Öğrencilerimiz otomasyonda bulunan müfredat planlarına bakarak kendilerine uygun olan ders/tez/proje ve yeterliklere kayıt yaparlar.
Ders kayıt/kayıt yenileme işleminin sonuçlandırılması için öğrencilerimiz dönem ücretlerini ödemiş olması gerekir. Dönem ücretleri Üniversitemiz resmî web sayfasında öğrenci sekmesi altında bulunan sanal pos https://sanalpos.karatay.edu.tr/ linkinden, Halkbank Kurumsal Tahsilat Ekranından yapabilirler.
Kontrol et butonu ile yapılan kayıt yenileme/ders kaydı işlemi kontrol edilir. Sonrasında kesinleştir butonu ile işleminiz danışman onayına sunulur. Danışman onayından sonra isminiz sınıf listelerinde görünmekte ve YÖKSİS (e-devlet) bilgi sistemine aktif öğrenci olarak gönderilmektedir.